Antologia poètica
Autor: Teodor Llorente
Curador: Rafael Roca
Col·lecció: Imprescindibles - Biblioteca dels clàssics catalans
Temàtica: Poesia
Idioma: Català
Núm. Edició: 1ª, 2025
ISBN: 978-84-16726-39-4
Format: 15 x 21
Pàgines: 241
Sinopsi
Aquest volum recull els millors poemes de Teodor Llorente, l’autor més important de la poesia catalana de la Renaixença al País Valencià. Amic de Verdaguer i Frederic Mistral, la seva obra és clau per a la literatura catalana del seu temps, i un referent per a tots els poetes valencians posteriors.
En les poesies de Llorente hi trobem tots els temes jocfloralescos: l’amor, la pàtria (València, però també Catalunya), els poemes de circumstàncies, el sentimentalisme i l’historicisme. Ben coneguts i populars són els seus versos dedicats a Jaume I, o a la llengua comuna de catalans, valencians i balears.
És una poesia fàcil d’entendre, amb una forma ben cuidada, i amb un lèxic ric i popular. Encara molt desconeguda pels lectors catalans connecta amb la poesia romàntica de finals del segle XIX i de ben segur que els temes i les formes sonaran familiar a moltíssims lectors.
El llibre es divideix en els tres camps temàtics de la Renaixença: Pàtria, Amor, Fe, més un quart bloc dedicat específicament a les relacions de Catalunya, València i Balears.
L’edició és a cura de l’especialista en Llorente, Rafael Roca, doctor en filologia catalana per la Universitat de València.
Vols saber més d'aquesta obra? Descobreix-ho aquí
Obra publicada amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de la Institució de les Lletres Catalanes.


Ressenyes
Llorente, un dels nostres - Blanca Garcia-Oliver a La Veu dels Llibres
Teodor Llorente, poeta de la llum - Bernat Puigtobella a Núvol
Els països catalans. Passat, present...futur? - Jordi Borràs a Celobert 236 - juliol 2025
Llorente i Barcino - Vicent Josep Escartí a Levante
Teodor Llorente, reivindicat - Daniel P. Grau a Levante
Qui va ser el Verdaguer valencià, i per què val la pena llegir-lo ara?
Cèsar Ferrandis a elHumanista/IVITRA28
Antologia Poètica-Anuari Verdaguer-34

